One
Select issue
Year Issue
Article search ?
Author
Add authorDel author
Keyword
Add keywordDel keyword
Full text

all these words
this exact wording or phrase
one or more of these words
any of these unwanted words
Year
till
 
Two
INDEXING

ERDKUNDE is covered by:

  • COS GeoREF
  • GEOBASE - Earth Science Database
  • NSD Norwegian Social Science Data
  • Thomson Reuters Social Science
    Citation Index
  • Thomson Reuters Current Contents/
    Physical, Chemical & Earth Science
  • Thomson Reuters Current Contents/
    Social & Behavioral Science
  • Thomson Reuters Journal Ciatation Report
  • ISI Journal Citation Report Impact Factor 2019: 1.639
 
You are here: Home Archive 2021 Science in Silence

Article details

Science in Silence

DOI: 10.3112/erdkunde.2021.01.05
Year: 2021
Vol: 75
Issue: 1
Pages:
Summary:

Intellectual and cultural benefits from extended periods of self-isolation have a long history. The ongoing decline in academic freedom, however, distinguishes the coronavirus disease from previous crises. Despite the unprecedented political and economic challenges, as well as the devastating societal disruptions caused by the global COVID-19 pandemic, this study focusses on the fresh opportunities the current coronavirus restrictions offer to question extant academic models and paradigms, in the spirit of creating a more equitable and sustainable research system in the future.

Zusammenfassung:

Es lassen sich zahlreiche Beispiele für intellektuelle und kulturelle Errungenschaften die aus Phasen längerer Selbstisolation hervorgegangen sind nennen. Ein schleichender Verlust akademischer Freiheit während der letzten Jahrzehnte unterscheidet die aktuelle Corona Pandemie in dieser Hinsicht jedoch von bisherigen Krisen. Ungeachtet der politischen und ökonomischen Herausforderungen, sowie ihrer gesellschaftlichen Auswirkungen, bieten die globalen COVID-19 Maßnahmen Anlass akademische Modelle und Paradigmen zu hinterfragen. In der vorliegenden Studie werden systembedingte Limitierungen diskutiert und Wege für eine gerechtere und nachhaltigere Wissenschaftslandschaft skizziert.

Document Actions